Ahad, 6 Oktober 2013

CERITA PAGI TADI =,=

Indah pagi di hening hari , bangun pagi penuh kegelisahan .haih. 
assalamualaikum pembuka bicara kepada pembacapembaca yang sudi nak baca. haha :)

Harini aku bangun pukul 9 pagi banyak pekara aku buat first aku cuci baju dekat bawah nak cuci baju ni kena tunggu satu jam sementara baju tu selesai aku cuba untuk on internet kat rumah aku tapi line celcom sangat lembab taktahula kena. namun aku meneruskan niat aku untuk update blogger juga. akhirnya alhamdulillah tak dapat juga nak online dan aku terus off dan simpan laptop dalam almari , mmgla dalam almari kan tak akan bawah katil pula. tepat jam 10 pagi baju aku siap di basuh :).

Tibatiba aku jumpa seorg kakak ni dia nak basuh baju tapi dia salah masukkan duit , sepatutnya mesin tu kena masuk kan duit kertas tapi dia masuk kan banyak duit syiling. habis melayang duit tu mcm tu. tapi dalam susah susah juga aku berusaha naik atas untuk amik duit nak tolong basuh baju dia. alhamdulillah semuanya da settle. rasa nak gelak pon ada tapi aku faham sebab dia intake september. tak salahkan mengajar orang yang taktahu apaapa bak kata pepatah " saya budak baru belajar ,mana salah tolong tunjukkan , saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukan' :)hihi

Lepas basuh baju ;)

pada pukul 12 tgh hari, aku ke rumah effa nak ajak dia makan tengah hari , ketuk punya ketuk tak bukabuka haih aku dah geram aku amik tukul atas meja dia aku ketuk kuatkuat habis aku kena marah dengan roomate dia. haha. sejak masa itu aku insaf nak guna kan tukul dirumah effa. tepat jam satu aku bersiap siap dengan roomate aku nak pergi makan kat foodcourt aku singgah rumah effa kejutkan dia lagi namun hasrat ku tak kesampaian nk kejutkan dia. 

sesudah makan di foodcourt :)

Aku balik dari foodcourt aku berkumpul dengan semua housemate aku . kami semua bercerita tentang problem yang kami alami adalah masalah tapi tak boleh bagi tau biarlah rahsia bak kata siti nurhaliza:).. hihihi... banyak cerita yang kami kongsikan antaranya tentang masalah yang kami alami di uniten ni , tentang perilaku student2 kat sini . hihi :).

Pada jam 6.56 petang :)

Semua housemate aku tengah tidur aku pon keluar rumah dengan hasrat nak mengejut effa . lalu aku menjerit melalui tingkap rumahnya aku panggil " Insyirah effa , effa azmi  dia x jwb lagi skali aku panggil baru la dia jawab. aku mulamula rasa memangla geram sebab dia x buka pintu . tujuan utama aku adalah nk kejutkan dia. tp nak buat macam mana hmm. akhirnya dia explain dia ckp dia tidur so aku faham jelaa :).hehehe... dan dalam pada masa yang sama dapat juga aku update blog ni setelah mencuba dari pagi tadi. haih :(. 

                          IniAhadPunyaCerita:)                  



Tiada ulasan:

Catat Ulasan